Srdečně zdravíme ze zasněžené Šumavy. Moc vám fandíme a věříme, že se zde opět setkáme.
Manželé Fryčovi

Dobrý den, objevila jsem Vaše webové stránky,...

moc mě zaujaly plánované akce pro rok 2018. Nejsem Vaší členkou,.....je možná účast i nečlenů Vašeho TK? Předem děkuji za odpověď Jitka Titěrová - bývalá rodačka ze Štětí PS: s obdivem chválím aktivní činnost Vašeho TK    7.12.2017

Ó Šumavo, Šumavěnko milá, jak jsi nás sluncem sladce políbila. Turisté ze Štětí, tentokrát prožili týden plný pohybu, výstupem na Boubín, někteří i Zlatou Studnu, Horskou Kvildu, Antýgl či Vydru. návštěvou Prachatic, Strakonic i zámečku v Dubu. Co se líbilo nejvíce, že jsme navštívili i Hoštice. Největší ze všeho byla pecka, že se někteří po 2 pivech propadli do západního Německa. Se slzou v oku jsme vzpomínali na Michala Tučného, dnes již v nebi blaženého. Počasí si vybralo nás, protože ocenění našich turistů přišlo právě včas. Oj, budeme si užívati nostalgických cest, ať již pro zdraví, či pro pro duši prospěšné jest.

Míra Blažek  22.10.2017 v 6:30

Hezký pozdrav ze zájezdu v Krkonoších, s turisty ze Štětí, právě na Pomezních Boudách

zasílá zdráv a vesel Míra Blažek KČT Slaný  20.10.2016

Jak jsem se stal stálým hostem v Klubu turistů Štětí 22.1.2016

Jednou takhle z rána,

byla v radiu Sever zpráva,

že prý dneska ve Štětí,

rozjíždí turistickou sezonu a plný dojetí, sebral jsem svý haky, paky,

a řekl jsem si, že tam musím být taky.

Trápilo mi totiž, co se ve Slaném děje,

že tam turisté umřou snad na kurděje.

Přijel jsem do Hněvic tehdy vláčkem,

ve Stračí se setkal s Mírou Plačkem.

Prošel s námi starou cestou,

co Štětka chodil za nevěstou.

Pak se z něj prý stalo pěkné kvítí,

asi mu nedala, přepadával, loupil,

až se starosta naštval, že si na něj posvítí.

Viděl jsem to na vlastní oči,

jak lid s ním pěkně zatočí.

Počkali si na něj ve skalách,

málem ho odnesli na márách.

A tak skončil lupka Štětka v kraji,

jeho symbol už jen uctívají,

zůstala tam jen naučná stezka,

je o něm snad každá popsaná deska.

Poučení: Nebojte se loupežníků typu Štětky,

dnes jsou v kravatách a okrádají všecky.        Miroslav Blažek    23.1.2016

v 13:20

Vítáme Nový rok, na krku osmdesátku a ještě jezdíme s prima partou TK Štětí. Na vysedávání za oknem máme čas... Chceme vedení klubu poděkovat, že máme možnost objevovat místa, která doposud nikdo z nás nenavštívil. Dáváte nám elán a chuť do života. Je příjemné jezdit, chodit i s mladšími členy TK, kteří vždy pomohou.... Přejeme Vám mnoho úspěchů ve Vaší práci a na rok 2016 máme výlety již objednané, krásné dny              Alenka a Jiří                                        3.1.2016    v 10:41 hod.

Miloš Š. jsem rád, že jsem se s Tebou Péťo i s ostatními turisty opět ve zdraví sešel, Špičák byl fajn, tak zase napřesrok. Zdraví všechny  Miloš z Mostu       2.1.2016

Už po druhé jsem šlapal na Špičák a bylo to opět příjemné. Příští rok naschledanou. Petr od Ústí    2.1.2016

Setkání pod špičákem bylo pěkné. Díky. Radka z Ltm     2.1.2016

Včerejší procházka na Špičák byla super. Je to pěkné zahájení naší turistické sezóny. Chtěla bych touto cestou poděkovat lidičkam z výboru v čele s Helenkou, že nám připravili do tohoto roku tolik krásných výletů a akcí. Máme se na co těšit. Janule         2.1.2016

Výstup na Špičák se vydařil.  Počasí nám přálo, nálada byla primová a setkání s přáteli jako vždy bezva. Už se těšim na výlety. Všechny vás zdravím. Vlasta. Štětí      2.1.2016

Včera jsem byl na prima akci, turisté ze Štětí pořádali novoroční výšlap na kopec Špičák. Bylo to fajn zahájení roku. Pěkně jsme se prošli na čerstvém vzduchu ,poklábosili jsme u ohně a opekli jsme si buřta, bouchli šampaňské. Je to prima partička lidí. Doma jsem hned koukl na stránky a už vím co budu letos dělat. Určitě si vyberu. Díky. Vašek J. už turista!!!                                       2.1.2016

Novoroční výšlap na Špičák=III. ročník, vedení TK Štětí přivítalo příchozí členy a jejich rodinné příslušníky buřtíky a dobrou náladou pod vrcholem Špičáku na hřišti. Zorané pole nedovolilo, abychom všichni vystoupali na vrchol. Odvážili se jen někteří zdatní jedinci, šlapat přes zoranou cestu. My ostatní vzpomínali na úspěšné akce loňského roku a samozřejmě i na členy a členky, kteří nemohli být přítomni. Skupina turistů zvládla i výšlap na posvátnou horu Říp. Vedení TK Štětí pod vedení paní Hely Krejčové patří veliký dík za krásné poznávací i pobytové zájezdy u nás a v zahraničí. Většina z nás má zajištěné objednávky pro rok 2016. Těšíme se na další výstupy k vrcholům a jak se říká: " Jak na Nový rok, tak po celý rok " Z naučné stezky loupežníka Štětky                  zdraví Soňa                                          2.1.2016  v 13:58 hodin

14.12.2015

Vedení TK Štětí opět vybralo ten správný směr Vánočního výletu a to lázeňské město: Karlovy Vary a Doubí. Plně obsazený autobus přijel v dopoledních hodinách do K. Varů. Následovala prohlídka muzea Jana Bechera s filmovou projekcí, prohlídkou sklepních prostorů a samozřejmě nezbytnou ochutnávkou třech druhů Becherovky. Žaludeční hořká Becherovka se vyrábí od roku 1807. Většina z nás neodolala a nakoupila si zásoby do vlastních rezerv a poseděla i v místní kavárně. Oběd byl díky Hele Krejčové zajištěn ve 4* hotelu Dvorana, v příjemném prostředí. Závěrečným výletem letošního roku byla návštěva romantického zámečku v Doubí u K. Varů. Vánoční dům je jediný v České republice s celoročním provozem. V tomto objektu bylo nashromážděno veliké množství vánočních ozdob, postaviček, betlémů, suvenýry s vánočními motivy. Tento Vánoční dům překvapil zejména malé děti, které se mile přivítaly se sněhulákem a stromečkem. My účastníci závěrečného výletu jsme si zazpívali u country kapely, která vystupovala na podiu. Jménem Všech, kteří byli opravdu velice spokojení přejeme vedení TK Štětí, v čele s paní Helenou Krejčovou mnoho úspěchů, radosti a hlavně zdraví. Děkujeme za činnost klubu, díky které se můžeme účastnit dobře vybraných zájezdů u nás i v zahraničí. Příjemné prožití vánočních svátků a do Nového roku 2016 jen to nejlepší přeje turistka Soňa              13.12.2015 v 11:57

Jana: Přátelé, dnešní výlet do Karlových varů byl super!!!návštěva Becherovky s ochutnavkou a kouzelný vánoční dům plný vánočních dekorací okouzlil každého. Naladil v nás vánoční atmosféru. Bylo to i pěkné setkání přátel našeho klubu.myslím si že jsme dobrá parta.v příštím roce ať se nám daří. Díky Helco. 12.12.2015 v 19:44 hod.

Blahopřeji Helence Krejčové za výtečnou reprezentaci naši organizace, kterou ocenil mimo našich členů i výbor oblasti čestným uznáním za výsledky, kterých spolu s kolektivem, dosáhla v oblasti turistiky za necelé tři roky co založila klub TK Štětí. Ještě jednou velké uznání s přáním dalších úspěchů. Slávek     23.11.2015 v 15:42 hod.

Tajný výlet byl opět naplněn překvapením. Nastoupili jsme plni očekávání. Po výjezdu z Prahy nastaly dohady, co může být cílem naší cesty. Spekulace nebraly konců a konečně po odbočení směrem na Sázavu se nám rozsvítilo. Metou našeho tajného výletu se stalo město Sázava. Ocitli jsme se ve městě sklářů, rodišti spisovateel Viewegha a herce Voskovce a v lůně nádherné přírody. Plán našeho představenstva byl konečně odhalen a staly se jím Huť František a Sázavský klášter. Úžasný průvodce s humorem jemu vlastním nám povyprávěl o celé historii výroby skla a sklářského průmyslu na Sázavsku. Po dobrém obědě jsem zamířili do cukrárny na lákavé dortíčky s kafíčkem. Posilněni jsme se odebrali na návštěvu Sázavského kláštera. Tam na nás čekala průvodkyně s bezvadným výkladem historie tohoto objektu. Podařilo se nám i najít tři hvězdičky na zvonici, takže naše přáníčka by měla být splněna. Díky skvělým průvodcům a vedení TK Štětí jsme si zas o kousek prohloubili naše obzory české historie. Nemalý dík patří i našim řidičům, kteří nás bez úhony dovezli tam i zpět. Božena a Marie     21.11.2015 v 17:02 hod.

Sázava byla úžasná, i když jsem tam byla asi před osmi lety, tak tam nebyla tak senzační a zanícená průvodkyně, která nám přiblížila historii. Díky!  Anna S.                   21.11.2015 v 14:00 hod.

Milá náčelnice, Helenko. Poděkování a lásku Vám, kéž znělo by jak zvony, turistů nás již běhá po světě miliony. Bylo to krásné, bylo to fajn, program byl pestrý, vzpomínky mám. Počasí vyšlo, zpívalo se zvesela, zpěvník si připravit a příště zpívat dokola. Stihli jsme i krokodýly, pivo jako říz, i pohádkové království každý ještě stih´. Viděl jsem tam medvěda a vedle se zářící lící, jedna žena chtěla dělat "medvědici". Velmi mě to dojalo, slzy na krajíčku, začal jsem si pobrukovat, dole uvedenou písničku. Loučíce se s Šumavou, zážitků bylo dost, chtěl bych být v KČT Štětí jako stálý host.    S pozdravem Miroslav Blažek ze Slaného       26.10.2015   v 11:15

www.youtube.com/watch?v=POzKwyXIbbl   Chtěl bych být medvídkem........

***********************************************************************************************

Božena a marie: Ó krásný Zadove, ó krásná Šumavo, to je na Tebe krásný pohled, vrátím se k Tobě opět. Cestou na Zadov jsme navštívili Mirotice, které jsou rodištěm Mikoláše Alše, kde je muzeum tohoto malíře a zároveň je zde exhibice práce a loutek Matěje Kopeckého. Druhá zastávka byl krásný zámek Blatná s dančí oborou, kde jsme se na ně kochali pohledem. Navštívili jsme místní kostel, kde jsme si poslechli kytarový koncert. I místní cukrárna přišla k duhu. Po dojezdu jsme se ubytovali na pokojích, práskli bágly za dveře a šli na večeři, která nás nezklamala. Zmoření cestou a jídlem jsme se odebrali na lože. Pondělí jsme měli volný den a každý si mohl naplánovat výlet dle svého přání. My jsme šly ráno pěšky do Stachů a odtud jsme se přesunuly autobusem do Čestic, kde je na kopci krásná Kalvarie s křížovou cestou a poustevnou s pěknými freskami uvnitř. Také jsme neopominuly návštěvu místního zámku, kde v současné době sídlí MÚ. Po své dobré svačině jsme zajely do Dobrše s gotickou tvrzí. Hned vedle je škola, která nyní slouží jako galerie. Dále jsem navštívily původně románský kostel s nedalekou kaplí sv. Jana a Pavla. Odtud jsme se vydaly po žluté do Vacova, kde jsme cestou minuly dům, ve kterém si zazpívala Jiřina Jirásková ve filmu Slunce, seno a pár facek. Nakonec do Vacova jsme dojely stopem. Někteří z nás se tento den vydali na churáňovskou meteorologickou stanici. Úterý jsme všichni společně vyrazili do Annína do sklárny, kde jsme shlédli výrobu sklářského umění. Odtud jsme pokračovali do Velhartic, kde jsem navštívili hrad a zámek. Přímo pod hradem jsme si prošli skanzen lidové architektury. Někteří z nás se šli podívat na Werichovu chatu. Zmoženi historickou krásou jsme se vrátili na hotel. Středa byla opět společná a jeli jsme na Chalupskou slať, přes Borová Lada na Kvildu a Modravu, kde turisté zakotvili v místním pivovaru až do obsazení všech míst. Dál jsme pokračovali na hrad Kašperk, který se již skrýval v mlze. Všichni turisté zvládli vyšlápnout kopec a někteří i prohlídku. Večer byl ve znamení bowlingu. Čtvrtek byl opět volný. Část turistů si vyjela do Čestic a navštívili také Krušlovský včelín. My jsme vydaly na Javorník, kde je nově zrekonstruovaná rozhledna Karla Klostermanna. Cestou jsme nahlédly do Rotundy Karla Klostermanna s nádhernými vitrážovými ony a možností zopakovat se Desatero přikázání. Na tento den Hela Krejčová zajistila otevření cukrárny pro naše sladké chutě k velkému uspokojení turistů. Po večeři bylo vyhlášení vítězů v bowlingu. Pátek byl den návratu. Navštívili jsme ZOO Protivín s krokodýli. Pak jsme pokračovali do Pohádkové kovárny, kde jsme se mohli vrátit do našich dětských let. Hotelové služby byly na dobré úrovni, obsluha ochotná. Výběr večerního jídla a snídaně typu švédských stolů musela uspokojit každého z nás. Sečteno a podtrženo zájezd se velmi vydařil a velký dík patří naší předsedkyni Hele Krejčové a jejímu týmu.  Turistky Božena a Marie    26.10.2015  v18:18

Ráda se na tyto místa vrátím…. Šumava krásná zem….. TK Štětí uskutečnil pro své členy a členky zájezd po krásách Šumavy v měsíci říjnu 2015. Většina z nás očekávala déšť, sněhovou nadílku a celkově nevlídné počasí. K našemu překvapení vše proběhlo nad očekávání dobře. První zastávkou byl rodný dům Mikoláše Alše v Miroticích. V muzeu byla vystavena pozůstalost, kresby a knihy tohoto rodáka.. Součástí domku byla i výstava loutek Matěje Kopeckého. Zástupce OÚ Mirotice nás provedl po zajímavostech místa a uskutečnila se prohlídka i místního kostela. Turistický klub v počtu dvou autobusů (cca. 105 účastníků), poseděl u chutného oběda a pokračoval směr Strakonice na zámek Blatná. Po prohlídce zámku jsme si prohlédli i místní oboru a zámeckou zahradu. Na místo našeho ubytování v hotelu Zadov na Zadově jsme přijeli před večeří. Následující dny jsme se procházeli nádhernou šumavskou přírodou a postupně navštěvovali meteorologickou stanici na Churáňově, brusírnu skla v Anníně, Borova Lada+slatě, Kvildu, Modravu. V Česticích opravenou Kalvarii+poustevnu, místní kostelík a zámek. Naše skupiny byly objednány na prohlídku hradu a zámku Velhartice, kde byla možnost pohoštění v přilehlé restauraci. Další dny se putovalo místy, kde se natáčely oblíbené české filmy Pod jezevčí skálou. Při zdolávání hradu Kašperk nás překvapila mlha, ale to nebránilo většině k výšlapu, jedná o nejvýše položený hrad v Čechách. Další zajímavou návštěvou byla prohlídka Krušlovského včelína, kde všichni obdivovali řezbářské práce včelaře, který celý svůj život věnoval tomuto krásnému místu a včeličkám. Při večerních posezeních v hotelu jsme si zopakovali známé písně a uskutečnil se boj v bowlingu. Někteří se kochali v mezipatrech nádhernými panoramaty Šumavy. Několik našich turistek a turistů se ponořilo do vířivky. Blízko hotelu bylo možné využít autobusovou dopravu do Vimperka a dalších míst. S personálem hotelu jsme se rozloučili a poděkovali za obsluhu a chutnou stravu. Poslední den byla objednaná návštěva zoo s krokodýly v Protivíně. Po této prohlídce nás přivítala majitelka Pohádkové kovárny v Selibově u Písku, kde je umístěno mnoho krásných postaviček z pohádek. V této kovárně se často konají akce pro děti, ale i dospělé např. „Štrůdlování“. Pokud se podíváte na fotografie TK Štětí uvidíte kolik postaviček bylo vytvořeno podle pana Karla Franty. Tato kovárna funguje od r. 2011 a její návštěva byla příjemným zakončením našeho putování po krásách Šumavy a jižních Čech. Vřele ji doporučujeme k návštěvě zejména rodinám s dětmi… Musíme poděkovat Všem, kteří se podíleli na výběru těchto krásných míst naší země, a těšíme se na další výlety.         Turistka Soňa      21.10.2015   v 6:02